Как прошить ninebot max g30p
Перейти к содержимому

Как прошить ninebot max g30p

  • автор:

Все в порядке, но.

Этот текст мало кто будет читать и мы можем написать здесь все, что угодно, например.
Вы живете в неведении. Роботы уже вторглись в нашу жизнь и быстро захватывают мир, но мы встали на светлый путь и боремся за выживание человечества. А если серьезно, то.

В целях обеспечения безопасности сайта от кибератак нам необходимо убедиться, что вы человек. Если данная страница выводится вам часто, есть вероятность, что ваш компьютер заражен или вы используете для доступа IP адрес зараженных компьютеров.

Если это ваш частный компьютер и вы пытаетесь зайти на сайт, например, из дома — мы рекомендуем вам проверить ваш компьютер на наличие вирусов.

Если вы пытаетесь зайти на сайт, например, с работы или открытых сетей — вам необходимо обратиться с системному администратору и сообщить, что о возможном заражении компьютеров в вашей сети.

Прошивки Ninebot Max

Традиционный Отказ от ответственности: все представленые на сайте материалы , предоставлены исключительно для ознакомления и ни мы, ни кто либо ещё не несём ответственности за возможные негативные позитивные и вообще любые последствия 🙂

Ремонт и улучшение электросамокатов Xiaomi scooter m365 / pro / 1S / pro2 / max / essential +38067-988-88-87 Леонид. Киев, ул.Ушинского д.3 тц"Миллениум" маг. Мир Гармин с 13 до 18 вт-вс ( понедельник выходной)

Электросамокаты Ninebot Max G30 G30P G30D G30II G30 2 комплектуются двумя типами мотор колеса, которые можно различить по первой цифре серийного номера на его крышке:

  • 6 — е колесо — более тяговитое , но на стандартной батарее не способно развивать скорость более 32кмч. с помощью ослабления магнитного поля через сяодаш возможности повышаются до 62кмч на холостом ходу и до 55кмч с горки и 36кмч по прямой ( мои личные замеры по GNSS вес 115кг Киев).
  • 9 колесо — менее тяговитое, но на стандартной батарее способно развивать скорость до 38кмч и до 65кмч на хх в сяодаш.

Как и чем прошивать Ninebot max G30 (G30P, G30D, G30LP, G30II, G30 2 итп)

Установить с магазина приложений (Play Market) на выбор одну или все сразу программы прошивальщики:

Порядок установки прошивки (не важно это прошивка основного контроллера (DRV, ESC) или головной платы(BLE) или бмс(BMS):

  • Скачать архив с прошивкой в андроид телефон
  • запустить предарительно установленную программу для прошивки
  • подключиться к самокату по блютуз
  • нажать кнопку "Load Zip"
  • выбрать архив с прошивкой
  • нажать кнопку "Flash"
  • дождаться окончания прошивки и перезагрузить самокат ( не обязательно)

Для возврата на заводскую прошивку или аналогично прошить её архивом или в программе ScooterHacking Utility нажать вместо лоад зип, кнопку Load Origin и выбрать из списка нужную заводскую прошивку и аналогично прошить её.

Прошивки головной платы ( экрана в руле):

  • Отображение остаточного уровня заряда батареи в режиме простоя
  • При включении фары яркость экрана не уменьшается
  • Индикация полного зарядка аккумулятора изменена с "АО" на "F" (Full-Полный)
  • Исправлена совместимость с программами для прошивки
  • За создание благодарности djlogo и Face_ltd
  • Отображение остаточного уровня заряда батареи в режиме простоя
  • Медленный (пешеходный) режим, его можно активировать, изменив режим при остановке и нажав тормоз (чтобы отключить его, вы делаете то же самое, но нажимаете газ.)
  • Возможность отображения: км батареи, км езды, минут езды, BMS temp и DRV temp
  • возможность отключить затемнение при включенном переднем свете
  • За создание благодарности Camilo
  • Оригинальная прошивка головной платы Ninebot Max G30 G30P G30D G30II G30 2

Прошивки основного контроллера (DRV, ESC)

Прошивка создана итальянцами monopattinoitalia за что им огромное спасибо

Я считаю, что это лучшая общедоступная прошивка для Ninebot Max G30 G30P G30D G30II G30 2 и сам ей пользуюсь.

Инструкция по установке кастомной прошивки Ninebot Max (Android)

Сообщить модераторам
Информация

Опубликовано с разрешения автора гайда — @bhitw

Инструкция по установке кастомной прошивки Ninebot Max (Android)

Внимание! Версия для некоммерческого использования. При попытке выложить объявление на Авито, вы получите кучу страйков от наших ботов и бан.

Привет, прежде чем приступить к делу, хочу сказать, что ни коим образом не несу ответственности за ваши дальнейшие действия, которые вы выполните, прочитав эту статью. Вы выполняете их сами под свою полную ответственность. Но не бойтесь, пока никаких проблем с безопасными прошивками не возникало. Я всегда готов вам помочь или что-то посоветовать. Просто напишите мне:

Либо вы можете написать спецу по андроид-прошивке:

https://teleg.run/LaGGeR13647 или просто @LaGGeR13647 в телеграме

Итак, вам понадобится:

1. Смена серийника на 30км/ч

Открываем скачанное нами приложение

Включаем самокат, заходим в приложение и выбираем его из списка. После того как подключились к самокату, приложение попросит нажать кнопку на самокате:

Нажимаем кнопку один раз и коротко — будто бы включаем фонарик.

После этого нажимаем «Change Region»

Должно появиться US возле кнопки Change Region

Если этого не произошло, то нажимаем DRV126 ChangeRegion

И после этого снова жмём на кнопку «Change Region»

Если всё успешно — переходите к шагу 2!

2. Конфигурируем прошивку под себя

Тут надобно зайти на max.scooterhacking.org/classic и собрать прошивку под себя.

Либо, можно выбрать один из пресетов. Default — заводские настройки. MAXed out — настройки с большей мощностью, но почти без риска для самоката. SHMax — настройки с максимальной мощностью, можно рискнуть, но на ваше усмотрение

Обязательно поставьте формат ZIP, а не Encoded Bin!

Затем настройте каждый параметр под себя лично. Для изменения параметров поставьте галочку «Patch?» справа от поля

Советую ставить скорость(Sport Max Speed) 33 км/ч (33 он не поедет, но будет МАКСимально пытаться:)

Не советую трогать токи, если вы в этом не разбираетесь

Cruise Control Delay — задержка в секундах перед включением круиза

Motor Start Speed — скорость, с которой включается мотор(ставьте 0 для старта с места без толчка ногой)

Motor Power Constant — чем меньше показатель, тем больше мощность. Можете подправить, но несильно. Константа ниже 35000 не тестировалась и может убить ваш мотор и батарею.

эти параметры советую включать

А вот ниже параметр «Русский газ» или газ, как в автомобиле — курок отвечает не за скорость, а за мощность

Если всё настроили правильно — жмите :

И скачивайте файл.

3. Ставим прошивку

Снова заходим в приложение и нажимаем «Select zip File». Выбираем скачанный файл.

После этого жмём «Flash selected ZIP File». После того, как процесс прошивки закончится — ваш самокат готов к работе!

Водите осторожно. Этот самокат шуток не любит.

Ниже вы можете посмотреть короткое видео по прошивке:

// видео почему-то не проигрывается онлайн, но его можно скачать и просмотреть (@Almarion)

P.S. Если вы очень хотите меня отблагодарить за мануал — можете скинуть что-нибудь. Потрачу на кофе.

Сделать это можно на странице автора.

1 1

Поделиться
Сообщить модераторам
Информация

А можно такую же инструкцию только для ninebot es2?

Поделиться
Сообщить модераторам
Информация

А можно такую же инструкцию только для ninebot es2?

А насколько она актуальна?

Поделиться
Сообщить модераторам
Информация

Опубликовано с разрешения автора гайда — @bhitw

Инструкция по установке кастомной прошивки Ninebot Max (Android)

Внимание! Версия для некоммерческого использования. При попытке выложить объявление на Авито, вы получите кучу страйков от наших ботов и бан.

Привет, прежде чем приступить к делу, хочу сказать, что ни коим образом не несу ответственности за ваши дальнейшие действия, которые вы выполните, прочитав эту статью. Вы выполняете их сами под свою полную ответственность. Но не бойтесь, пока никаких проблем с безопасными прошивками не возникало. Я всегда готов вам помочь или что-то посоветовать. Просто напишите мне:

Либо вы можете написать спецу по андроид-прошивке:

https://teleg.run/LaGGeR13647 или просто @LaGGeR13647 в телеграме

Итак, вам понадобится:

1. Смена серийника на 30км/ч

Открываем скачанное нами приложение

Включаем самокат, заходим в приложение и выбираем его из списка. После того как подключились к самокату, приложение попросит нажать кнопку на самокате:

Нажимаем кнопку один раз и коротко — будто бы включаем фонарик.

После этого нажимаем «Change Region»

Должно появиться US возле кнопки Change Region

Если этого не произошло, то нажимаем DRV126 ChangeRegion

И после этого снова жмём на кнопку «Change Region»

Если всё успешно — переходите к шагу 2!

2. Конфигурируем прошивку под себя

Тут надобно зайти на max.scooterhacking.org/classic и собрать прошивку под себя.

Либо, можно выбрать один из пресетов. Default — заводские настройки. MAXed out — настройки с большей мощностью, но почти без риска для самоката. SHMax — настройки с максимальной мощностью, можно рискнуть, но на ваше усмотрение

Обязательно поставьте формат ZIP, а не Encoded Bin!

Затем настройте каждый параметр под себя лично. Для изменения параметров поставьте галочку «Patch?» справа от поля

Советую ставить скорость(Sport Max Speed) 33 км/ч (33 он не поедет, но будет МАКСимально пытаться:)

Не советую трогать токи, если вы в этом не разбираетесь

Cruise Control Delay — задержка в секундах перед включением круиза

Motor Start Speed — скорость, с которой включается мотор(ставьте 0 для старта с места без толчка ногой)

Motor Power Constant — чем меньше показатель, тем больше мощность. Можете подправить, но несильно. Константа ниже 35000 не тестировалась и может убить ваш мотор и батарею.

эти параметры советую включать

А вот ниже параметр «Русский газ» или газ, как в автомобиле — курок отвечает не за скорость, а за мощность

Если всё настроили правильно — жмите :

И скачивайте файл.

3. Ставим прошивку

Снова заходим в приложение и нажимаем «Select zip File». Выбираем скачанный файл.

После этого жмём «Flash selected ZIP File». После того, как процесс прошивки закончится — ваш самокат готов к работе!

Водите осторожно. Этот самокат шуток не любит.

Ниже вы можете посмотреть короткое видео по прошивке:

// видео почему-то не проигрывается онлайн, но его можно скачать и просмотреть (@Almarion)

P.S. Если вы очень хотите меня отблагодарить за мануал — можете скинуть что-нибудь. Потрачу на кофе.

Сделать это можно на странице автора.

Видео не открывается онлайн на вашем форуме, потому что в оригинальную инструкцию оно вставлено через iFrame

Как прошить ninebot max g30p

Post by Unicycle Santa Thu Mar 12, 2020 5:12 am

Disclaimer: This guide is not a how-to for stealing a scooter and converting it. This is intended for people who legally aquired a Ninebot Max that was originally designed for rental use. Do not steal. There, now that thats out of the way.

I have been in the process of converting a Lyft Ninebot Max to personal use, and through my trials and tribulations I realized that there is no single source of information on how to do this. Instead, I had to rummage through many threads across multiple forums to gather the information to get this done. This guide is my remedy for that. Everything you need to know is right here.

To convert a Ninebot Max, three main things need to happen; flash the electronic speed controller (ESC), flash the battery management system (BMS), and flash the dashboard. There is also some rewiring needed for Lyft models, but that will be covered later. We will start with what you need to get this job done.

The forum has a max image size that can be posted. If you need it to be larger, right click and open in a new tab.

Note about multimeters: You can get a cheap one like the one linked or one from Harbor Freight for $7, however investing in a better one is highly recommended. You may think you will never use it again, but look where you are right now. You like electronics 😀

Re: [Full Tutorial] How to convert a Ninebot Max (G30) for Personal Use (ESC/BMS/BLE Flashing, Rewiring, and CFW)

Post by Unicycle Santa Thu Mar 12, 2020 5:12 am

Part 1: Flashing the Dashboard

This section will cover how to flash the dashboard with a custom firmware called BLE555. This is necessary to flash the scooter with custom firmwares later to change the way it rides. This will be covered later.

1. If you have a scooter that came with a stock dash (Spin, possibly others), unplug all the wires going to the dash then skip to step 2. Lyft scooters do not come with a Ninebot Max dash. If you have a Lyft scooter, take off the cancerous blob of plastic mounted to the handlebars and disconnect all wires.

Take everything off till you are left with this:

Image

2. Put the smallest tip on the soldering iron, set to 350-400. I don’t know if this is the optimal temp, but its what worked for me.

3. If your dashboard has silicone all over it, such as in the pic below, use a plastic tool to remove the material around the marked capacitor and the solder pads on the right. These will be used to program the board.

Image

4. Remove the C2 capacitor from the front of the board. I heated mine on the top and bottom and pushed on it a bit till it popped off:

Image

5. If your dash is out of the scooter (such as mine), solder a lead to this pin and connect it to the +5v line on the ST-Link:

Image

6. Solder leads to the 3 programming pads GND, SWCLK, SWDIO and connect them to the corresponding pins on the ST-Link. Be careful with the pads, they can easily come off the board, bringing the trace with it (trust me. ). I hot glued mine for some extra durability.

Image
Image
Image

7. Install STM32 and STVP from the Required Materials section. Reboot PC after installation for safe measure. Open both to make sure they are installed properly, then close them.

8. Plug in the ST-Link with all the wires connected (GND, SWDIO, SWCLK, +5v (if needed)). It should beep and light up, but it wont be responsive to button presses etc:

Image

9. Open the downloaded max_BLE555_stlink.zip from the Required Materials section and extract folder.

Image

10. Run connect_dashboard.bat. A CMD window should open and take care of the rest:

Image
Image

When it is finished successfully, you should see ***Programming Finished***.

The dashboard is now successfully flashed with BLE555, which will come in handy later. You can now desolder the programming wires and +5v line. Set the dash aside till later to be safe. Lyft scooters will need a rewiring, so do NOT plug the dash into the scooter. You will fry it.

Re: [Full Tutorial] How to convert a Ninebot Max (G30) for Personal Use (ESC/BMS/BLE Flashing, Rewiring, and CFW)

Post by Unicycle Santa Thu Mar 12, 2020 5:12 am

Part 2: Flashing the Battery Management System (BMS)

This section will explain how to flash the battery management system. Without flashing the BMS, many different problems can arise. The most common is the scooter will lose power after riding for approximately 10 seconds. Other things such as error codes, limp mode, etc may also occur. To be safe, flash the BMS.

1. Use a T15 security Torx to remove all the fasteners on the bottom panel of the scooter. You may need to use a flathead screwdriver to pop the panel on if the foam gasket is stuck:

Image

2. Under this panel you will find the battery housed in a metal shield. Remove the 10 3mm hex fasteners (5 on top, 5 on bottom):

Image

3. Take the battery pack out and remove the phillips fasteners holding the top panel on. Then, use the small notch (blue) to start prying the top cover off the pack. Follow the gap around till it splits apart:

Image

4. Now its time to remove the actual battery bank from the housing. There are 8 screws covered by white silicone. Scrape this stuff off till you can access the phillips screw underneath then remove. The section that allows the wires to pass through the housing also needs to be removed. Luckily it is just slotted into place with some adhesive. Get a screwdriver under the bottom of the plastic insert and pop it out. Now the tricky part is getting the battery bank out of the housing. I used a flathead screwdriver to slightly pry the walls of the housing away from the cells to break the seal, then I used the housing edge as leverage to pry the battery bank out of the housing. It is adhered to the bottom so you need to pry in a few different places till it pops off.

Note: I am not recommending using metal tools to do this. Work within your skillset and do as you see fit.

Image

5. The BMS is located on the end of the battery, it will be potted in grey foam. Luckily, this stuff easily comes out in chunks. Remove enough to expose the programming contacts (I just pulled it all out):

Image

6. This is the pinout for the BMS programming pads. Solder ST-Link leads accordingly:

Image
Image

7. Connect the leads to the ST-Link and plug the ST-Link into the computer:

Image

8. Open STVP (not ST-Link Utility) and click the configure icon to enter these settings:

Image
Image

9. Click the Read All button. Both the Program Memory and Data Memory tabs should populate:

Image
Image
Image

10. Backup the Program Memory and Data Memory tabs by opening the corresponding tab and clicking File -> Save As and name it Program or Data respectively. These are just incase anything goes wrong. The Data Memory backup is very important.

Image

11. Open the Program Memory tab and go to File -> Open and navigate to the bms134_fulldump file downloaded in the Required Materials section. Make sure the console says File successfully loaded.

Image

12. Once again, BE SURE YOU ARE IN THE PROGRAM MEMORY TAB. Click the Program button. Look in the console for PROGRAM MEMORY successfully verified. This means the flash was successful.

Image
Image

Put everything back together in reverse order, the battery has been successfully modified to work as a retail unit.

Note: If the battery indicator light does not flash blue as it did before the flash, holding the reset button on the BMS for

10 seconds may reset the BMS and restore functionality. If this does not work, hook the battery back up to the ESC and plug in the charger, it is possible this will jump-start the BMS and restore functionality (credit to meister_sd).

Part 3: Flashing the ESC

Post by Unicycle Santa Thu Mar 12, 2020 5:13 am

Part 3: Flashing the Electronic Speed Controller (ESC)

This section covers flashing the ESC to allow it to function like a retail unit. This is the most important step, as when you get a scooter from a rental company, the ESC is locked down to prevent usage. Flashing a dash and BMS wont get you anywhere without this.

Note: Another tutorial out there about unbricking an ESC says to navigate to a specific memory address and copy and paste some data. None of that worked for me, the addresses didn’t exist, etc. I ended up just flashing the ESC with a fulldump file and it worked perfectly. This is my process.

1. Use a T15 security Torx to remove all the fasteners on the bottom panel of the scooter. You may need to use a flathead screwdriver to pop the panel on if the foam gasket is stuck:

Image

2. You will see the ESC tucked to the side of the battery near the rear of the scooter. Start by untucking as many wires as you can to get better access. Then, unscrew the ESC using a 3mm hex key on the 2 fasteners holding it in.

Image

3. Once everything is disconnected, you will notice the entire board is potted in clear silicone. I used a knife to carefully cut a square in the silicone for where I want to remove the material. If you do this, do NOT hit the board. Then I used a plastic spudger from a phone repair kit to clear the material out down to the board.

This is the board completely depotted, which you do not need to do. Just interesting to see.

Image

4. Solder the ST-Link leads to the corresponding pads. These are actually through hole solder pads, so if you know what you are doing you can solder the leads straight through for more durability. I did this and potted it in hot glue to make it more durable as I left the leads connected for possible future use.

Image

5. Plug the ESC into the ST-Link and plug the ST-Link into the computer. Open STM32 Utility (not STVP). Click Target -> Connect. The Utility should now be connected to the ESC and the table will populate. Press CTRL + B to disable Readout-Protection.

6. Go to File -> Open File and navigate to esc126_fulldump.bin downloaded from the Required Materials section.

7. Go to Target and click Program. The ST-Link will now program the ESC. Wait until you get a message saying the process has been completed, then disconnect the ESC and ST-Link and reassemble in reverse order.

8. When reinstalling the ESC, I chose to apply some thermal compound to the bottom side of the ESC to ensure thermal conductivity with the frame of the scooter. This is especially helpful later in the guide if you chose to up the power output of the scooter.

The ESC has now been flashed to fuction as a stock Ninebot Max. Do not plug anything in before verifying proper wiring of the scooter in the next part of this guide. Doing so may fry the dash or cause other problems as some of these scooters (All Lyfts, maybe other brands) come wired differently from the factory.

Part 4: Rewiring

Post by Unicycle Santa Thu Mar 12, 2020 5:15 am

Part 4: Rewiring

Lyft scooters (and maybe others) come from the factory wired differently in order to work with the cancerous plastic blob of a headunit that the scooter comes with. Many people have plugged in a dash and had it go up in smoke. It is possible other scooters will have a similar issue, I don’t know for sure since I have not had anything but a Lyft. I would recommend verifying your scooter’s wiring before plugging everything back together to make sure its wired correctly.

Rewiring a Lyft is fairly straightforward, but this will apply to anyone who needs to verify the wiring of their scooter. The dashboard has 4 wires: red, black, green, and yellow. The wiring the scooter comes with has all different colors, so I do this based on the pin location. The plug that comes on the dash will be different than the green plug the scooter came with. You can either save the other half of the green plug from the GPS unit or you can cut both connectors and solder the wires together. I soldered mine, it doesnt matter which wire you solder where because we will sort that out at the other end.

The stock lyft connector will look like this:

Image

What we want is this (colors correspond to colors at the dash):

Image

Unplug the connector in the ESC and plug the dash in/solder it up at the handle bars. Set the multimeter to continuity mode (it will beep when the leads are touched together). Put a lead on the red pin at the dash, then probe the pins on the ESC plug to find which one the red goes to. Mark it and repeat this for all 4 colors (red, black, green, yellow).

Once you have identified which dash wires correspond to which pins at the plug, cut the extra wires to clean up a bit. Then, you have two choices. You can either pop the pins out of the plug and move them to be in the correct position, or you can cut the connector and resolder the wires in the proper position.

Either way, make it so the dash colors go to these pins:

Image

The scooter is now properly wired. You can either trim off the excess wires to clean up a bit.

At this point, the scooter should turn on but its possible there will be an error on the dash. When I turned mine on I got error 27. You can bypass this by holding down the throttle as you turn the scooter on, but that gets annoying to have to do every single time. On top of that, the scooter doesn’t have any guts to it the way it comes from the factory. Maybe thats just me, since I come from a background of motorcycles and gas scooters. But still, we gotta fix that. This leads to the final part of this tutorial.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *